Pyzy z mięsem

pyzy

Od jakiegoś czasu mam ochotę na pyzy z mięsem, nawet zastanawiałam się, czy nie kupić już gotowych… 😉 Obawiałam się, że spędzę cały wieczór w kuchni, a one się rozwalą…

Ale chęć była silniejsza 🙂
Wczoraj je zrobiłam, zamroziłam, a dziś je zjedliśmy. Udały się. Wyszły smaczne i się nie rozpadły.
Wzorowałam się na przepisie Ejli z małą improwizacją 🙂

Ugotowałam ziemniaki (chciałam by było 750 gr, ale wyszło trochę więcej), ostudziłam i utłukłam (trochę niedokładnie), dodałam 250 gr mąki pszennej, 100 gr mąki ziemniaczanej, 2 łyżki śmietany. Zagniotłam ciasto i je odstawiłam.

Posiekaną średnią cebulę podsmażyłam na 2 łyżkach oleju, dodałam 450 gr mielonego mięsa, doprawiłam solą i pieprzem. Usmażyłam całość na złoty kolor, dodając odrobinę wody (ok. 2 łyżek).

Gdy mięso nieco przestygło dodałam 2 jajka i 3 łyżki bułki tartej.

Z ciasta robiłam kulkę, którą rozgniatałam na placek o średnicy ok. 12-13 cm, na środek dawałam łyżkę farszu, formując z całości kulę. Gdy ciasto za mocno kleiło się do rąk – podsypywałam je mąką.

Ponieważ bardzo się obawiałam, że pyzy się rozpadną przy gotowaniu – zamroziłam je 😉
Po wyciągnięciu z zamrażarki gotowałam w osolonym wrzątku przez 20 min.
Podałam na gorąco ze smażonym boczkiem i cebulą.

Z tej ilości składników wyszło mi 10 dość dużych pyz.

pyzy (1)

pyzy (2)

pyzy (3)

pyzy (4)

pyzy (5)

pyzy (6)

pyzy (7)

pyzy (8)