Kotlety mielone z pieczarkami

mielone

Potrawa, którą robi pewnie każda gospodyni, ale u każdej smakuje inaczej 🙂 Nie wyobrażam sobie kuchni bez kotletów mielonych, tych zwykłych, ale też wymyślnych.
Od lat robię je według maminego przepisu i muszę się pochwalić, że mąż twierdzi, że moje kotlety mielone są jednymi z najlepszych jakie w życiu jadł 😉

0,5 kg mielonego mięsa wieprzowego wyrobiłam z jajkiem, jedną startą na grube oczka tarki średnią cebulą, zmiażdżonym ząbkiem czosnku, namoczoną w mleku (lub wodzie) i odciśniętą bułką. Doprawiłam solą i pieprzem. Dodałam jeden mały starty na najdrobniejszych oczkach tarki ziemniak (krochmal spowoduje, że kotlety nie będą się rozwalały). Jeśli farsz jest trochę za rzadki dodaję 1-2 łyżki bułki tartej.

Do dzisiejszej wersji dodałam też kilka pieczarek, startych na duże oczka tarki.

Mokrą ręką uformowałam kotlety, obtoczyłam w bułce tartej. By kotlety miały ładny kształt, delikatnie je spłaszczam nożem robiąc „kratkę” (patrz na zdjęciu).

Usmażyłam na mocno rozgrzanym tłuszczu. Podałam z ziemniakami i buraczkami.

mielone (1)

mielone (2)

mielone (3)

mielone (4)

mielone (5)

