Kurczak po hindusku kolendrowo-imbirowy

kurczak

Jednym z moich ulubionych dań z kuchni hinduskiej jest butter chicken. Od dłuższego czasu próbuję wyczarować ten smak u siebie w kuchni, z różnych przepisów, z różnych przypraw, z gotowych mieszanek. Zawsze wychodzi inaczej, smakuje dobrze, ale to nie jest to… 🙂 W Indiach próbowałam na zapas najeść się tego dania 😉 Ale minęło parę tygodni, a ja znów próbuję odtworzyć ten smak…

To co wyszło dziś, jest pewnie jakąś odmianą butter chicken’a, może nawet ma swoją nazwę w hinduskim menu. U mnie będzie jednak to po prostu kurczak po hindusku, kolendrowo-imbirowy – moje dwa ulubione smaki 🙂

Dwa filety z kurczaka pokroiłam w kostkę, obtoczyłam w 3 łyżkach jogurtu naturalnego i zamarynowałam w 3 łyżeczkach mieszanki garam masala, dodając łyżeczkę zmielonej kolendry. Odstawiłam na noc do lodówki.

(garam masala jest dość popularną mieszanką przypraw, można bez trudu kupić ją w Polsce)

Na łyżce oliwy podsmażyłam cebulę pokrojoną w kostkę, dwa posiekane ząbki czosnku, 2 cm startego świeżego imbiru. Następnie dodałam 50 gr masła. Gdy masło się roztopiło dorzuciłam na patelnię 3 łyżeczki przecieru pomidorowego, smażyłam kilka minut ciąglę mieszając.

Wrzuciłam na patelnię kurczaka. Smażyłam 10 min. Doprawiłam solą do smaku, smażyłam jeszcze chwilę.

Podałam na gorąco, z chlebkami naan 🙂

kurczak (1)

kurczak (2)

kurczak (3)

kurczak (4)

