Roladki drobiowe w sosie beszamelowym

roladki

Przynaję się bez bicia… W niedzielę często-gęsto jadamy schabowe. Zwykłe najzwyklejsze, z ziemniakami i buraczkami. Ale czasem robię coś innego.

Dziś prezentuję roladki drobiowe w sosie beszamelowym. Uszlachetnione szynką parmeńską.

Dwa filety z kurczaka rozcięłam na pół, obiłam tłuczkiem i zamarynowałam w mieszance musztardy (4 łyżeczki), zmiażdżonego czosnku (2 ząbki) oraz ziół prowansalskich (1 łyżeczka). Odstawiłam do lodówki na noc.

Każdy kawałek kurczaka obłożyłam plastrami szynki parmeńskiej z jednej i drugiej strony (wyszło po dwa duże plastry na jeden kawałek kurczaka), zawinęłam roladki i spięłam wykałaczkami.

Roladki podsmażyłam na łyżce oliwy z każdej strony. Następnie dolałam szklankę wody i dusiłam roladki pod przykryciem przez 45 minut, czasem je obracając.

Roladki podałam na gorąco z frytkami i sosem beszamelowym wg przepisu Pascala o którym już pisałam. Ale napiszę jeszcze raz 🙂

Roztopiłam w garnku 50 gr masła. W innym garnku zagotowałam 400 ml mleka. Do masła dodałam 40 gr mąki mieszając, by się nie przypaliła. Następnie wlałam do zasmażki ciepłe mleko. Mieszałam trzepaczką aż sos nabrał pożądanej gęstej konsystencji (zawsze na początku wątpię, że to rzadkie coś stanie się sosem!!!) Dodałam 150 gr sera (tym razem był Edamski) startego na tarce. Doprawiłam solą i pieprzem.

Smacznego! 🙂

