Prażone orzechy w karmelu

orzechy-karmel

orzechy-karmel (1)

Prażone orzechy są przysmakiem, które mi kojarzą się z Winobraniem, co roku taka słodka torebka umila mi spacer przez winobraniowy deptak 🙂

Od jakiegoś czasu chodził za mną pomysł, by zrobić prażone orzechy samej.

Kubek orzechów laskowych wrzuciłam na patelnię, podlałam 1/2 szklanki wody, dodałam kilka łyżek brązowego cukru. Podgrzewałam cały czas mieszając, dodając po trochę resztę cukru (razem wyszło pół kubka – czyli o połowę mniej niż orzechów). Gdy płyn się zredukował (orzechy należy cały czas mieszać, by nie przypaliły się), a karmel oblepił orzechy – wysypałam zawartość patelni na talerz, przyprószyłam lekko cukrem i zostawiłam do wystygnięcia (ważne, by orzechy ułożyć jedną warstwą, w przeciwnym wypadku one się posklejają).

orzechy-karmel (2)

orzechy-karmel (3)

orzechy-karmel (4)

orzechy-karmel (5)

