Conchiglioni z mięsem mielonym w sosie pomidorowo-bazyliowym

makaron

Jakiś czas temu kolega zrobił na kolacje pulpeciki schowane w conchiglioni, tak mi ten pomysł przypadł do gustu, że musiałam zrobić coś podobnego 🙂 Dziękuję za inspirację, Olafie 🙂

Na łyżce oliwy podsmażyłam drobno pokrojoną średnią cebulę, dodałam 500 gr zmielonego mięsa wieprzowego. Smażyłam do uzyskania złocistego koloru, doprawiłam solą, pieprzem oraz oregano do smaku. Odstawiłam do ostygnięcia.

Ugowowałam opakowanie conchiglioni wg wskazówek producenta.

Na łyżce oliwy podsmażyłam drobno pokrojoną cebulę, dodałam czosnek – jeden ząbek. Następnie na patelnię dorzuciłam puszkę pomidorów razem z zalewą. Dolałam 1/2 szklanki wody, 2 łyżeczki przecieru pomidorowego, garstkę drobno posiekanej świeżej bazylii. Dusiłam całość pod przykryciem kilka minut. Doparwiłam do smaku solą i pieprzem. Zagęściłam sos kopiastą łyżką mąki, którą uprzednio rozbełtałam w zimnej wodzie.

Conchiglioni podałam na gorąco, przyprószone startym serem Grana Padano, z sosem, rukolą i pomidorkami koktajlowymi.

