Mięso ze smalcem

smalec1

smalec2

Często mówię o tym, co bym chciała zrobić/mieć/zobaczyć/zwiedzić… I jak że jest miło, gdy ktoś tego słucha, a potem daje jedną z tych rzeczy w prezencie 🙂

Tak właśnie było z kamionkowym garczkiem na smalec. Dziękuję. Czas na wykorzystanie go 🙂

Miał być smalec z mięsem, ale wyszło mięso ze smalcem. Idelane na chleb.

Zmieliłam 300 gr karkówki oraz 130 gr boczku parzonego. Usmażyłam na patelni (nie dodawałam żadnego innego tłuszczu, gdyż boczek pięknie natłuścił mięso). Doprawiłam majerankiem, słodką papryką i solą do smaku.

200 gr słoniny i 130 gr sała (przywieziona z Ukrainy solona słonina) pokroiłam w drobną kostkę i rozpuściłam w garnku, aż do powstania małych przezroczystych skwareczek.

Dorzuciłam do garnka usmażone mięso, dodałam jeszcze odrobinę majeranku. Dokładnie wymieszałam. Ostrożnie przełożyłam mięso z tłuszczem do kamiennego garczka. Odstawiłam w zimne miejsce 🙂

