Placki ziemniaczane z sosem mięsnym

IMG_3225

Smażenie placków ziemniaczanych u Mamy w domu jest „akcją ciągłą”, czyli ktoś (pokrzywdzony) smaży placki, a cała reszta podjada je na bieżąco. Te gorące, na które „czeka się w kolejce”, są zawsze najpyszniejsze 🙂 Najczęściej jada się je ze śmietaną i adżyką. Nigdy na słodko.

Ostatnio zrobiłam placki ziemniaczane z sosem mięsnym. Zniknęły w mig 🙂

6 dużych ziemniaków obrałam, umyłam, starłam na tarce (Mama trze na najdrobniejszych oczkach, ja używam tych średnich, wtedy placki moim zdaniem są bardziej chrupiące), 1 dużą cebulę również starłam na tarce, dodałam 2 jajka, 3 łyżki mąki, doprawiam solą i pieprzem do smaku.
Placki usmażyłam na rozgrzanym oleju z obu stron na złocisty kolor (nie ukrywam, że wolę placki moooocno podsmażone).

800 gram karkówki zmieliłam. Na 2 łyżkach oleju podsmażyłam drobno posiekaną cebulę, dodałam zmielone mięso. Usmażyłam. Doprawiłam solą i pieprzem, a następnie dorzuciłam puszkę pomidorów razem z zalewą i dwie łyżeczki przecieru pomidorowego. Dusiłam tak długo, aż wyparował zbędny płyn, a sos nabrał pięknego kolorku.

Podałam na gorąco.

