Gulasz jesienny

IMG_3178jppydlk

Smak i zapach jesieni to koniecznie grzyby. W różnych postaciach. Dzisiaj zmieniły zwykły gulasz na gulasz jesienny.

700 gram mięsa wieprzowego umyłam, osuszyłam, pokroiłam w kostkę, oprószyłam solą i pieprzem. Mocno obsmażyłam na niewielkiej ilości tłuszczu. Odstawiłam. Na tym samym tłuszczu obsmażyłam 300 gram dokładnie oczyszczonych i pokrojonych grzybów oraz dwie średnie cebule pokrojone w talarki.
Do garnka wrzuciłam usmażone mięso, grzyby i cebulę. Zalałam 2 szklankami wody, dodałam ziele angielskie i liść laurowy, dusiłam pod przykryciem na wolnym ogniu 45 min. Dodałam 2 łyżeczki przecieru pomidorowego, a po chwili zagęściłam łyżką mąki rozprowadzoną w niewielkiej ilości zimnej wody. Doprawiłam do smaku (gulasz był moim zdaniem za słodki, więc wrzuciłam szczyptę kwasku cytrynowego i lekko dosoliłam).

