Dynia marynowana

1

3

2

Zawładnęły mną przetwory. Z zapałem mrówki upycham słoiki do szafek… 🙂 Zima idzie… Warto zatrzymać jesienne kolory i smaki 🙂

Dostałam od koleżanki dynię i cukinię. Stały sobie na parapecie przez kilka dni.

Pierogi, zupa, ciasto, placki?… Co zrobić.

A leniwy leń szeptał do ucha: „Daj spokój, nie rób, zostaw, tak ładnie się prezentują”.
Pewnego dnia, a raczej wieczoru, wzięłam się w garść. I ciach prach – powstało pięć słoiczków marynowanej dyni i cukini z chili.

Robiłam to pierwszy raz, z mixu różnych przepisów. Zapraszam do spróbowania 🙂

Dynię i cukinię obrałam, pokroiłam w dość dużą kostkę.
1 szklankę octu, 6 szklanek wody, 10 łyżek cukru, kilka goździków zagotowałam. Do gotującej się zalewy dodałam najpierw cukinię, gotowałam około 5 min, następnie wrzuciłam ją do wyparzonych słoików. To samo zrobiłam z dynią. Dodałam do każdego słoiczką kilka kawałeczków papryczki chili. Zakręciłam słoiki, odwróciłam do góry dnem i przykryłam kocykiem.

