Grzyby w occie

Lubię jesień i jesienny las. Jesienny las to przepiękne kolory, niepowtarzalny zapach. Jesienny las to grzyby. Nie gardzę tymi kupionymi od grzybiarzy „za rogiem”, ale miło jest zapakować do słoiczków trochę własnych zbiorów.

Grzyby oczyściłam, dokładnie wypłukałam. Do 1 litra wody wsypałam 200 gr soli kamiennej, gotowałam grzybki przez 20 minut. Odcedziłam. 2 szklanki wody zagotowałam z 1 szklanką octu (10%), 2 łyżkami cukru, pokrojonymi w półtalarki 2 cebulami, zielem angielskim, pieprzem i liściem laurowym. Wrzuciłam do gotującej się zalewy grzyby na 5 min, a następnie je wyłowiłam i zapakowałam do wyparzonych słoików. Zalałam gorącą zalewą, zakręciłam słoiki, odwróciłam do góry dnem i przykryłam kocykiem. Czekamy na zimę 🙂

grzybki

grzybki (1)

grzybki (2)

grzybki (3)

grzybki (4)

