Bataille Food 2

Zabawa zapoczątkowana przez Bistro de Jenna 🙂

Odsłona druga 🙂

L’hôte est Objectif: zéro miettes!

Temat – czereśnie. Miękko, chrupko i lejąco.

Uczestnicy:
Objectif: zéro miettes!
Lully en cuisine …
Bistro de Jenna
Mon p’tit coin gourmand
Petite cuillère et charentaises
Le 848
littlebouillon
A Good Cooking Day
Elyette de Césare
Sweet Kwisine
A table les garçons
Little J
Cilia et ses Hobbies
Pourquoi je grossis
La Chipie en Cuisine
La Fabrique à Délices
Bowl and Spoon
The Happy Cooking Friends

i ja 🙂

J’adore rouge, j’adore cerises…
Ale najczęściej saute. Dlatego chciałam wymyślić deser, w którym czereśnie nie straciły by swej „czereśniowości”… Odkryłam nowe połączenie smaków. Czereśnie zamarynowane w limoncello…  Na kruchym spodzie.

I tak powstał deser.

Cerises avec limoncello . En gelée de citron dans pâte brisée 🙂

Trzy garści wydrylowanych czereśni zalałam dwoma kieliszkami limoncello i odstawiłam na noc do lodówki.

Z 1,5 szklanki mąki, pół kostki masła, 2 żółtek, pół szklanki cukru pudru i szczypty soli wyrobiłam jednolite ciasto, które powędrowało do zamrażarki na godzinę.

Schłodzone ciasto rozwałkowałam na małej foremce, włożyłam do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na 15 minut.

Gdy spód wystygł, wyłożyłam na niego czereśnie i zalałam połową opakowania cytrynowej galaretki, przygotowanej wg zaleceń producenta.

Gotowy deser schłodziłam w lodówce 🙂

bf12

ob_291b2f_capture-d-e-cran-2013-06-03-a-12-32-00

bf12 (3)

bf12 (4)

bf12 (2)

bf12 (1)

