Krewetki a’la Gracja

Jakiś czasu temu koleżanka pół żartem, pół serio zamówiła przepis na krewetki po hindusku a’la Gracja 🙂 Owoce morza lubię, kuchnię hinduską jeszcze bardziej, więc… Powertowałam moją ulubioną Kuchnię indyjską z serii „Z kuchennej półeczki”, poszukałam po szufladach z zapasami przypraw z dalekich Indii… i powstały krewetki a’la Gracja, w pomidorach, podane ze złotym ryżem.

Wymieszałam dokładnie 1 łyżeczkę chili w proszku, 1 łyżeczkę świeżego startego imbiru, 1 łyżeczkę soli, 2 zmiażdżone ząbki czosnku oraz 2 łyżki soku z cytryny. Rozgrzałam na głębokiej patelni 3 łyżki oliwy, podsmażyłam na niej pokrojone w plasterki 2 cebule, następnie dodałam pastę z przypraw. Smażyłam kilka minut, mieszając. Dodałam puszkę krojonych pomidorów wraz z zalewą (400 gr) i pokrojoną paprykę. A po kilku minutach dorzuciłam na patelnię krewetki (250 gr). Smażyłam mieszając kilkanaście minut.

Krewetki zamówione były ‚ze złotym ryżem’. Tak też zrobiłam 🙂
Na 2 łyżkach oliwy podsmażyłam 2 łyżeczki kurkumy, następnie wsypałam na patelnię szklankę ryżu i smażyłam kilka minut, wciąż mieszając, by ziarenka dokładnie obtoczyły się w oliwie z przyprawą. Zawartość patelni przerzuciłam do garnka, zalałam wrzątkiem trochę nad poziom ryżu, doprawiłam solą, gotowałam tak długo, aż płyn wyparował 🙂

krewetki

krewetki (1)

krewetki (2)

krewetki (3)

krewetki (4)

krewetki (5)

krewetki (6)

krewetki (7)

krewetki (8)

krewetki (9)

