Forszmak ze śledzia

Od dawna wiadomo, że połączenie śledzia i cebuli jest dobre. A gdy to tak wymieszać, przepuścić przez maszynkę…
Forszmak ze śledzia w naszym domu jest od kiedy siebie pamiętam, przed każdą imprezą wjeżdża taca z kanapkami z forszmakiem – misternie ozdobionymi małymi dziełami sztuki. Najpierw forszmak był popisem dziadka, teraz jest Mamy. Czasem robi go brat. Ostatnio spróbowałam i ja. Wyszło jak w domu. Tylko zdobić się aż tak bardzo nie chciało 🙂

4 filety solonego śledzia, 2 średnie cebule, kostkę masła przepuściłam przez maszynkę do mięsa. Masę mieszałam drewnianą łyżką w tym samym kierunku dodając po trochę oleju (mi wyszło około 50 ml) tak długo, aż powstała jednolita masa. Dodałam kilka kropel soku z cytryny.

Forszmak najlepiej smakuje z białym pieczywem 🙂

forszmak

forszmak (1)

forszmak (2)

forszmak (3)

forszmak (4)

