Rolada z niespodzianką

Internet i sklepy zaczynają zalewać kurczaczki, jajeczka, zajączki. Dostałam dziś pierwszą w tym roku pisankę – piękną, robioną ręcznie. Po pracy pójdę wybrać świąteczne kartki… Chyba to „już”. Czas przyozdobić wiosennie dom, pogonić chandrę i zastanowić się nad świątecznym menu.

Na stole wielkanocnym nie może zabraknąć mięsa, pod różnymi postaciami. Moja propozycja dziś to pieczona rolada z mięsa mielonego z małą niespodzianką w środku.
Łatwa w „wyczarowaniu” 🙂 Czyli tak jak lubię 🙂

By ją przygotować zmieliłam mięso (zrobiłam mix: 0,5 kg wieprzowego oraz 0,5 kg drobiowego), dodałam bułkę namoczoną w mleku, jajko, drobno posiekany szczypiorek, dwa zmiażdżone ząbki czosnku, doprawiłam solą i pieprzem do smaku. Wymieszałam by powstała jednolita masa. Jeśli mięso jest zbyt „mokre” należy dodać 1-2 łyżki bułki tartej. Do foremki wyłożonej pergaminem włożyłam połowę mięsa, ułożyłam na nim 5 ugotowanych na twardo jajek, a następnie przykryłam resztą mięsa. Piekłam około godziny w 180 stopniach.

Roladę można podawać na zimno lub ciepło 🙂

rolada (1)

rolada (2)

rolada (3)

rolada (4)

rolada (5)

rolada (6)

rolada (7)

