Biszkopt jabłkowo-gruszkowy

Ciasto, które zrobiłam według przepisu jednego z mieszkańców Zielonej Góry i które się znajdzie w “Wege Książka Kucharska Lubuszan”. Wypadło na mnie i „musiałam” zrobić akurat to, ale tak się stało, że okazało się pyszne i proste w wykonaniu. Pewnie nie raz zagości ono w moim piekarniku, w różnych odsłonach 🙂
Z nazwy była to „tarta jabłkowo-gruszkowa”, ale z przepisu wyszedł biszkopt 😉
Niech więc będzie „biszkopt z owocami” 🙂

4 żółtka utarłam z 1/3 szklanki cukru pudru i szklanką ciepłego mleka.
4 białka ubiłam z łyżeczką cukru.
Do żółtek dodałam 1,5 szklanki mąki, pianę z białek, 1 łyżeczkę proszku do pieczenia, ostrożnie wymieszałam wszystko i wyłożyłam do foremki (przy okazji przetestowałam mój nowy silikonowy okaz).

4 jabłka starłam na grubych oczkach.
3 gruszki zagotowałam w wodzie z 2 łyżkami cukru, a następnie pokroiłam w plastry.
Owoce wyłożyłam na ciasto, skropiłam sokiem z cytryny i posypałam 2 łyżeczkami cukru.
Biszkopt piekłam 40 min w 180 stopniach.

Odrobinę za mocno przypiekły się brzegi, ale wyszło smaczne 🙂

biszkopt

biszkopt (1)

biszkopt (2)

biszkopt (3)

biszkopt (4)

biszkopt (5)

biszkopt (6)

biszkopt (7)

biszkopt (8)

biszkopt (9)

biszkopt (10)

biszkopt (11)

