Wątróbka z pomidorami

Jestem wszystkożerna. Lubię poznawać nowe smaki, ale też nie gardzę kuchnią tradycyjną. Lubię, gdy dania mają zwykłe nazwy i nie wyglądają onieśmielająco. Mam potrawy ulubione od lat, ale chętnie nawiązuję nowe „kulinarne przyjaźnie”. W tym przepisie zakochałam się od pierwszego przeczytania. Dziś spróbowałam to ugotować. Wyszło smaczniej niż się spodziewałam.
Wątróbka w pomidorach pochodzi z upolowanej na kolędowaniu w Ochli (dziękuję, Tomku) książki „Biskupizna ze smakiem” A. Kuźmińskiego.

500 gr wątróbki umyłam, osuszyłam, dodałam majeranku. Następnie obtoczyłam ją w mące i obsmażyłam na podgrzanym tłuszczu. Na patelnię dorzuciłam 2 pokrojone w pół talarki cebule, doprawiłam ostrą mieloną papryką, solą, pieprzem. Po kilku minutach dodałam pokrojone pomidory z puszki oraz 2 łyżeczki przecieru pomidorowego. Dusiłam jeszcze przez 5 min. Według przepisu wątróbkę podaję się z pieczywem, ja upiekłam do niej ziemniaki w mundurkach 🙂

watrobka

watrobka (1)

watrobka (2)

watrobka (3)

watrobka (4)

watrobka (5)

watrobka (6)

watrobka (7)

watrobka (8)

watrobka (9)

