Pielmieni

Pielmieni są daniem, które mogę jeść tonami i na które wciąż mam ochotę. Nie jest niestety ono „sklepowo-łatwo-dostępne”. Więc czasem zbieram się w sobie i chwytam za wałek. Powstaje wtedy kilkaset małych smacznych pierożków. Na zaś.
Wykonanie pielmieni jest banalnie proste. Ale po kolei.
Na farsz będzie potrzebne zmielone mięso (ja używam wieprzowiny), starta cebula, sól, pieprz, oraz woda. Cały sekret pielmieni tkwi w soczystym farszu. Dodaję więc do farszu wodę, aż staje się on nieprzyzwoicie wodnisty 🙂

Ciasto ugniatam z mąki, odrobiny soli i gorącej wody, do której dodaję trochę oleju.
Dawnej ciasto wycinałam kieliszkiem do koniaku i lepiłam w kształcie uszek. Teraz mam magiczną foremkę. Taki ułatwiacz. Pielmieni gotuję jak pierogi, podaję na gorąco, z masłem, pieprzem i odrobinką octu.

